Muhammed Peygamberin Evlatlığının Eşi ile Evlenmesi: Ahzab Suresi 37. Ayet

Görüyoruz ki, dinsizler Kuran’dan birçok şeye olduğu gibi evlatlıkla evlenme olayına da kafayı takmışlar. Enteresan bir şekilde bunun bir ahlaksızlık olduğunu düşünüyorlar! Önce ayeti okuyalım:

Hani sen Allah’ın nimetlendirdiği, senin de lütufta bulunduğun kişiye “Eşini yanında tut, Allah’tan sakın!” diyordun ama Allah’ın açıklayacağı bir şeyi de içinde saklıyordun; insanlardan çekiniyordun. Oysaki kendisinden çekinmene Allah daha layıktır. Zeyd o kadından ilişiğini kesince onu sana nikahladık ki, evlatlıkları eşleriyle ilişkilerini kestiklerinde, müminler için o kadınlarla evlenmede bir güçlük olmasın. Allah’ın emri yerine getirilmiştir. Ahzab Suresi, 37

Ayet bu. Allah bu ayet ile Muhammed peygamberin evlatlığı Zeyd’in “eski eşi” ile Muhammed peygamberi nikahladığını söylüyor. Eee? Bunda eleştirilecek ne var? Dinimize göre evlenmemizin serbest olduğu kişilerle evlenmiyor muyuz zaten? Nisa Suresi 23. ayette evlenmemizin haram olduğu insanlar sayılmış. Bunlar arasında öz oğlumuzun eşi yer alıyor fakat evlatlığımızın eşi yer almıyor. Peki sorun ne? Bu durumda bunda eleştirilecek ne var ki? Eleştirenler de ahlaklarını temellendiremeyen ateistler! Kendileri onla bunla yatmayı güzel görürler fakat peygamberin nikahlanması olayı onlara çok ayıp gelir!

Muhammed peygamber evlenilmesi helal olan kadınlardan biriyle evlendirilmiş. Evet? Nedir bu dinsizlerin derdi bu ayet ile? Söyleyelim, dertleri tabi ki Allah’ı ve İslam’ı karalamak. Ama karalayabilirler mi? Elbette hayır. Sadece kendileri gibi bağnaz dinsizleri aldatabilirler.

Kuran öyle yüce bir kitap ki, içinde Muhammed’in hataları da mevcut. Evet, sayın dinsizler, peygamber Tanrı değil senin benim gibi bir insan ve hatalar da yapabiliyor. Bu kitabı peygamber kendisi yazsa elbette Kuran’ın içinde böyle bu sayfadaki gibi dinsizlerin kendisine saldıracağı peygamberlerin hatalarının olduğu ayetler olmayacaktı. Ama kitap Allah katından olduğu için, Allah, kendi ayetlerini dilediği gibi indiriyor. Düşünsenize, iç dünyanız Allah tarafından ortalığa serilmiş, hem de ayet olarak ve siz bunu asla gizleyemiyorsunuz ve üstelik insanlığa bildiriyorsunuz. Peygamber de bir kul, bir insan. Onun da hataları var. Ama kim hatalarını insanlar görsün ister ki? Ama Allah dileyince görüyorlar işte.

Belli ki peygamber, peygamber de olsa, kendi iç dünyasında bir şeyler yaşamış. Ama ortada ne bir sulanma, ne bir taciz, ne de evli çifti ayırıcı yönde söylenmiş bir söz var! Aksine, “Eşini yanında tut, Allah’tan sakın!” diye bir söz söylemiş. Allah ise peygamberin iç dünyasını gözler önüne sermiş! Sonra da Zeyd ve karısı ayrılmış ve o dul kadın ile peygamber nikahlanmış. Hepsi bu.

Peki, zinasever ateistler bu ayete niye takılmıştır sizce? Evlendiler diye mi? Evlatlığın karısını almak suç diye mi? Kuran, evlatlıklarınız sizin çocuklarınız değildir diyor zaten Ahzab 4’te. Eee, bu durumda sorun ne? Keşke art niyetli inkarcılarımız, kulaktan dolma hurafeler, kuran dışı kaynaklarla o kişilere iftira atmak yerine aynı surenin 4. Ayetine de baksalardı!

Allah, bir adamın göğüs boşluğunda iki kalp yaratmamıştır. Zıhar yaptığınız eşlerinizi sizin anneniz yapmamıştır, evlatlıklarınızı da sizin oğullarınız kılmamıştır. Bu konularda söylediğiniz sözler, ağızlarınızın bir lakırdısıdır. Allah, gerçeği söyler ve O, gerçek yola kılavuzlar.

Ahzab Suresi, 4

Zaten birkaç hanımı var bir tane daha alıyor diye de Peygamber eleştiriliyor. Kuran’a göre çok eşlilik, yetimlerin haksızlığa uğramasından korkulması ve onların gözetilmesi şartlarına bağlı olarak ancak gerçekleştirilebilir (bkz: Nisa suresi 3.ayet). Peygamberin kaç eşi olduğu, elinin altında kaç yetim olduğu gibi detaylar Kuran’da geçmez o yüzden bilemeyiz. Bilemediğimiz böylesine bir konuda da atıp tutmanın bir gereği yok.

Bu sayfayı okuyan mümin kardeşler, gördüğünüz gibi bu inkarcıların tutarlı bir tarafları yok. Neyi tutsalar ellerinde kalıyor. Her söylediklerine verecek cevaplarımız var çok şükür. O nedenle böyle eleştiri bombardımanına tutulmuş ayetler görünce sendelemeyin sakın. Bırakın bunlar uyduruk rivayetlerle Kuran’ı birleştirip dini karalasınlar, siz bunları dinlemek yerine rivayetleri terk edip Kuran’a sarılın.

Allah’ın kendisine farz kıldığı şeyde peygambere hiçbir vebal yoktur. Daha önce gelip geçmişlerde de Allah’ın yolu, yöntemi buydu. Allah’ın emri, belirlenmiş bir kaderdir (ölçüdür).

Ahzab Suresi, 38

 

 

 

“Muhammed Peygamberin Evlatlığının Eşi ile Evlenmesi: Ahzab Suresi 37. Ayet” için bir yorum

  1. Kadını dürbünle röntgenledi sanıyorlar herhalde. Evlenilebilecek biri olarak beğenmekte ne var ki? Kötü yola sapmadan herhangi bir iffetsizlik yapmadan, sonucunda da evlenmiş. Üstelik evlenmesi helal olan biriyle. Teşekkürler yazınız için.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.